Jak zbudować zaangażowanie w zespoleMenedżerskie

Jak zbudować zaangażowanie w zespole

cze10
2 dni
cze11
Warszawa
Zobacz inne dostępne terminy
Do 3 czerwca 2024
1150zł+ 23% VAT
Po 3 czerwca 2024
1250zł+ 23% VAT
Zapisz sięZobacz program

Opis szkolenia

Szkolenie Jak zbudować zaangażowanie w zespole

Manager jest tak dobry, jak dobry jest jego zespół. A zespół jest dobry wtedy, gdy działa z zaangażowaniem. Tylko, że ono nie bierze się znikąd i nie pojawia się samo. Zaangażowania nie można też ani nakazać, ani zlecić. Można je natomiast zbudować – poprzez właściwe działania, zachowania i postawę managera. Zaangażowania i motywacji nie da się kupić. Trzeba je wypracować w relacji z zespołem, w relacji z każdym z pracowników.

Jak to robić?

Trzeba znać czynniki, które wpływają na to, że człowiek chce coś zrobić, że chętnie podejmuje się realizacji zadań. Każdy człowiek ma swój indywidualny zestaw motywatorów, które wpływają na jego zaangażowanie. Rolą managera jest ich odkrycie i umiejętne pobudzanie. Po to, aby zbudować dobrze działający. Zmotywowany i skuteczny zespół.

Dla kogo?

- Managerowie, dyrektorzy, kierownicy

- Liderzy, koordynatorzy

- Project managerowie

- Osoby przed awansem na stanowisko managerskie

- HR Biznes Partnerzy 

Program

Czynniki obniżające motywację:

  • Motywacja może być obniżana przez różne czynniki, takie jak brak jasnych celów, brak uznania za pracę, niesprawiedliwość w miejscu pracy, brak wyzwań, konflikty interpersonalne, czy też brak możliwości rozwoju zawodowego.

Metoda Self Determination Theory i jej zastosowanie:

  • Teoria Samostanowienia (Self Determination Theory) skupia się na roli autonomii, kompetencji i związku społecznego w motywacji jednostki. Zastosowanie tej teorii obejmuje różne obszary życia, takie jak edukacja, praca, sport, czy zdrowie.

Czynniki pobudzające ludzi do działania:

  • Ludzi można pobudzać do działania poprzez różne czynniki, takie jak motywacja intrynsekiczna (związaną z samym działaniem), uznanie, nagrody, wyzwania, rozwój osobisty, oraz zrozumienie celów i znaczenia działań.

Jak motywować w kryzysie:

  • W okresach kryzysu, kluczowe jest utrzymanie otwartej i przejrzystej komunikacji, dostarczanie wsparcia emocjonalnego, uznawanie wysiłków pracowników, dostosowywanie celów do zmieniającej się sytuacji oraz zapewnianie jasnych perspektyw na przyszłość.

Zaufanie jako podstawa motywacji, model Blancharda ABCD Trust Model:

  • Model ABCD Trust autorstwa Blancharda skupia się na czterech fundamentach zaufania: wiarygodności (credibility), przejrzystości (transparency), odwadze (intimacy) i bezinteresowności (self-interest alignment). Zaufanie jest kluczowym elementem budowania trwałych relacji i motywacji.

7 reguł motywowania:

  • Siedem reguł motywowania może obejmować zasady takie jak klarowne określanie celów, docenianie wysiłków, zapewnianie elastyczności w podejściu do zadań, tworzenie pozytywnej atmosfery, udzielanie konstruktywnej informacji zwrotnej, stawianie wyzwań, oraz angażowanie pracowników w proces decyzyjny.

SCARF – neuronaukowy model budowania efektywności i zaangażowania zespołu:

  • SCARF to model stworzony przez Davida Rocka, oparty na badaniach neurobiologicznych. Skupia się na pięciu obszarach: Bezpieczeństwo (Status), Zachowanie (Certainty), Autonomia, Relacje (Relatedness) i Sprawiedliwość (Fairness), które wpływają na efektywność i zaangażowanie zespołu. Zapewnienie tych elementów przyczynia się do lepszej pracy zespołowej.

Korzyści

Dowiesz się, jak lista wartości zawodowych przekłada się na motywację

Poznasz zasady działania Self Determination Theory

Dowiesz się, co pobudza ludzi do działania i jak motywować ich w sytuacjach kryzysowych

Poznasz model budowania zaufania K.Blancharda

Dowiesz się, jak wzmacniać zaufanie i z jakimi przeszkodami należy się liczyć

Poznasz kluczowe aspekty motywowania zespołu w sytuacjach kryzysowych

Poznasz obszary kluczowe dla budowania zaangażowania z perspektywy nauki o mózgu

Ekspert

Beata Tarnowska-Kupny
Beata Tarnowska-Kupny

Certyfikowany Trener Biznesu Akademii SET

Certyfikowany Coach PCC ICF

Mentor Biznesu, Doradca

Wieloletni praktyk zarządzania w biznesie

Specjalizuje się w miękkich kompetencjach, przywództwie oraz łańcuchu dostaw i zakupach. Ma 25-letnie doświadczenie managerskie w zarządzaniu łańcuchem dostaw, logistyką, zakupami w firmach krajowych oraz globalnych (m.in. Orange, Polkomtel. United Distillers, PESA). W tym czasie zarządzała różnymi, różnorodnymi, sprawnie działającymi zespołami, budując zaangażowanie pracowników, motywację, lojalność.

Prowadzi programy rozwojowe dla executives oraz kadry managerskiej, w których łączy cenne, praktyczne doświadczenie w biznesie ze skuteczną metodyką rozwoju umiejętności i przekazywania wiedzy. Jest autorką metody rozwojowej EFFECT©. Praca z ludźmi i wspieranie ich w rozwoju oraz realizacji celów to jej pasja.

czytaj więcej

Informacje organizacyjne

cze10
2 dni
cze11
Warszawa
DZIEŃ 1: 08:30 - 15:30
DZIEŃ 2: 08:30 - 15:30
Sala Stacja Wiedzy, ul. Kolejowa 47 lok. U-23
Sprawdź lokalizację
Do 3 czerwca 2024
1150zł+ 23% VAT
Cena obejmuje:
Udział w szkoleniu oraz indwyidualne konsultacje z ekspertem
Lunch i nielimitowany serwis kawowy
Materiały szkoleniowe
Certyfikat potwierdzający udział
Możliwość zwolnienia z VAT
Nie czekaj, zgłoś się na szkolenie już dziś!
zapisz się

Dostępne terminy

Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookies. Zamknij