Skuteczna i profesjonalna windykacja przedsądowa - techniki miękkiej windykacjiMenedżerskie

Skuteczna i profesjonalna windykacja przedsądowa - techniki miękkiej windykacji

gru6
1 dzień
gru6
Warszawa
Zobacz inne dostępne terminy
Do 29 listopada 2022
750zł+ 23% VAT
Po 29 listopada 2022
890zł+ 23% VAT
Zapisz sięZobacz program

Opis szkolenia

szkolenie windykacja przedsądowa

Windykacja dosłownie oznacza dochodzenie roszczeń, obronę konieczną, a nawet zemstę. Sytuacja windykacyjna najczęściej jest sytuacją trudną i niezręczną. Wiele osób doświadcza trudnych dylematów. Większość przedsiębiorstw posiada własne działy lub pojedyncze osoby zajmujące się odzyskiwaniem należności, coraz częściej za monitorowanie płatności i egzekwowanie zapłaty odpowiedzialni są przedstawiciele handlowi.

Jeśli chcą Państwo:

- poznać "psychologię dłużnika", która pozwala zrozumieć prawdziwie motywy działania dłużników i w związku z tym dobranie odpowiedniej strategii postępowania,

- poznać sposoby radzenia sobie z "grami" i wymówkami stosowanymi przez klientów – dłużników,

- pogłębić wiedzę i praktycznie przećwiczyć skuteczne rozmowy windykacyjne, a w związku z tym zwiększyć własną skuteczność na etapie windykacji polubownej,

- zadbać o własne BHP pracy w związku z rozmowami z dłużnikami,

- zadbać o relacje z klientem-dłużnikiem i zminimalizować negatywne skutki rozmów windykacyjnych dla dalszych kontaktów z klientem

zapraszamy do udziału w szkoleniu z technik miękkiej windykacji.


Szkolenie adresujemy do:

- przedstawicieli handlowych do obowiązków, których należy pilnowanie terminów zapłaty, przypominanie o zapłacie, telefoniczna i bezpośrednia windykacja należności,

- osób pracujących w działach finansowych, księgowych, prawnych przedsiębiorstw odpowiedzialnych za telefoniczną i bezpośrednią windykację należności,

- pracowników spółdzielni mieszkaniowych, gmin i innych instytucji,

- radców prawnych, asystentów prawników i innych pracowników kancelarii prawnych odpowiedzialnych także za windykację przedsądową,

- księgowych, pracowników sekretariatów, biur Zarządu, odpowiedzialnych za monitowanie zaległości płatniczych,

- właścicieli firm, osoby zarządzające i inne osoby odpowiedzialne za tworzenie strategii windykacyjnej przedsiębiorstwa

Program

Wstęp: jak firma można ułatwiać dłużnikom niepłacenie należności?

  • Miejsce windykacji w procesie sprzedaży towarów i usług
  • Analiza przypadków na przykładach rynkowych
  • Strategie windykacyjne
  • Błędy w polityce handlowej i windykacyjnej firm ułatwiające dłużnikom przeciąganie terminów zapłaty
  • Mechanizmy zabezpieczające przed trudnymi dłużnikami

Dłużnicy

  • Czy opłaca się windykować każdego dłużnika?
  • Kategorie dłużników i sposoby postępowania z dłużnikami, w zależności od kategorii: Biedacy, Oszuści, Gracze

W roli windykatora. Jak rozpoznać i co zrobić gdy klient kłamie?

  • Strategie postępowania: agresja czy uległość?
  • Standardowe wymówki stosowane przez dłużników – jak na nie reagować?: „Na pewno jutro zapłacimy", „Biznes się nie kręci, nie mam tylu klientów co dawniej", „Nie mam pracy”, „Niestety musiałem zapłacić innemu kontrahentowi/miałem inne płatności”, „Nie płacę, bo mi inni nie płacą”, „Nie zapłacę, bo złożyłem reklamację i czekam na wyjaśnienie”, „Byłem na zwolnieniu”, „Miałem pożar magazynów”, „Okradli mnie”, Inne……

Negocjacje z dłużnikami

  • Wyznaczanie celów/pułapów windykacyjnych
  • Ustępstwa w trakcie windykacji
  • Komunikacja niewerbalna w sytuacjach windykacyjnych
  • Sankcje windykacyjne, stopniowanie dolegliwości

Korzyści

Zwiększenie skuteczności rozmów windykacyjnych na etapie windykacji polubownej

Zwiększenie liczby odzyskanych należności na drodze przedsądowej

Ograniczenie kosztów związanych ze zbyt dużą liczbą spraw sądowych

Poznanie możliwych scenariuszy postępowania w kontaktach windykacyjnych

Ekspert

Dorota Dańczak-Król
Dorota Dańczak-Król

Od 2007 roku pracuje jako trener, coach, asesor AC/DC, mentor, manager projektów, konsultant. Jako trener prowadzi m.in. szkolenia z zakresu: 1. obsługi klienta (w tym obsługi interesanta w administracji publicznej), rozmów z trudnymi klientami, asertywności, komunikacji interpersonalnej, 2. strategii rozwiązywania konfliktów, 3. rozmów podsumowująco-oceniających, rozmów dyscyplinujących i derekrutacyjnych, asertywności i negocjacji szefowskich, 4. technik miękkiej windykacji. Zrealizowała ponad 1000 dni szkoleń i warsztatów, m.in. dla: NIK, RWE STOEN, Wojskowej Agencji Mieszkaniowej, Poczty Polskiej, PZU, RWE STOEN, Banku Gospodarstwa Krajowego, Roche Polska, itd.

czytaj więcej

Informacje organizacyjne

gru6
1 dzień
gru6
Warszawa
DZIEŃ 1: 10:00 - 16:00
Sala Stacja Wiedzy, ul. Kolejowa 47 lok. U-23
Sprawdź lokalizację
Po 29 listopada 2022
890zł+ 23% VAT
Cena obejmuje:
Udział w szkoleniu oraz indwyidualne konsultacje z ekspertem
Lunch i nielimitowany serwis kawowy
Materiały szkoleniowe
Certyfikat potwierdzający udział
Możliwość zwolnienia z VAT
Nie czekaj, zgłoś się na szkolenie już dziś!
zapisz się

Dostępne terminy

Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookies. Zamknij