Opis szkolenia

Zapraszamy Państwa do udziału w szkoleniu, w trakcie którego poznają Państwo najnowsze zmiany prawa w zakresie zawierania umów handlowych. W tym kontekście uzyskają Państwo wskazówki jak formułować z punktu widzenia kupującego, zapisy umowne by były zgodne z przepisami. Niezwykle ważna również będzie możliwość zapoznania się z interpretacją poszczególnych sformułowań w przepisach, nie wyjaśnionych w nich, a mających kluczowe znaczenie dla właściwego postępowania kupującego, który jest płatnikiem w umowie. Każdy problem omawiany w trakcie szkolenia analizowany jest z podaniem uzasadnienia prawnego, obowiązujących zwyczajów, a istotniejsze z nich są analizowane na przykładzie konkretnych zapisów.

Szkolenie adresujemy do pracowników działów zakupu, zaopatrzenia, importu, logistyki oraz każdego, kto negocjuje i zawiera umowy handlowe, w tym kadry menedżerskiej i handlowców.

Program nie stanowi harmonogramu i tematy są omawiane w różnej, aczkolwiek logicznej kolejności oraz rozwijane zgodnie z zainteresowaniem uczestników. W trakcie szkolenia odpowiedzi na pytania uczestników dokonywane są na bieżąco.

Program

Strategia zakupowa jako uwarunkowanie umowy z dostawcą

  • Jak negocjować i zawierać umowy z dostawcą, z uwzględnieniem przyjętej wobec niego strategii zakupowej?
  • Jak wykorzystać segmentację i ocenę dostawców przy formułowaniu warunków umowy?
  • W jaki sposób ocenić ryzyka kupującego, związane z zawieraną umową i przyjąć koncepcje ich ograniczania?
  • Jak różnicować warunki ogólne wobec różnych segmentów dostawców?
  • Jakie przyjąć założenia negocjacyjne wobec grup dostawców, wyodrębnionych z punktu widzenia skali współpracy, perspektyw zamówień i ryzyka współpracy?

Uwarunkowania prawne i zwyczajowe umów zakupu

  • Jakie rozwiązania prawne i zwyczajowe kupujący musi uwzględnić w zawieranej umowie zakupu?
  • Jakie rozwiązania prawne i zwyczajowe kupujący może wykorzystać w celu polepszenia swojej pozycji przy zawierania umów z dostawcą?
  • Które rozwiązania stosuje się do zakupów dokonywanych poprzez zamówienie (wg. prawa - w formie oferty) i na co powinien uważać kupujący?
  • Gdzie znaleźć najnowsze zmiany prawa czy zwyczajów, mające zastosowanie do umów zakupu?
  • Jaka jest hierarchia ważności poszczególnych uregulowań i co można zmienić w umowie?

Zawieranie umów zakupu z wykorzystaniem zamówienia (w formie oferty)

  • Jak zawierać tzw. umowy wielodokumentowe i kiedy dochodzi do zawarcia umowy poprzez wymianę dokumentów?
  • Jak posługiwać się zapytaniem ofertowym, żeby na tym etapie wyrobić sobie dobrą pozycję negocjacyjną?
  • Jakie są sprawdzone sposoby analizy ofert dostawców?
  • Dlaczego w niektórych przypadkach trzeba koniecznie odpowiedzieć na ofertę, nawet w celu jej odrzucenia?
  • Które warunki oferty należy uznać za kluczowe i jak je porównać w różnych ofertach?
  • Jak posługiwać się zamówieniem w sytuacji braku takiego terminu w Kodeksie cywilnym?
  • Czy zamówienie może być skutecznie złożone mailem w świetle ostatnich zmian w zakresie formy oświadczenia woli?
  • Czyje ogólne warunki będą miały zastosowanie w sytuacji, gdy oferta zawiera OWS a zamówienie OWZ?
  • Czy skuteczne jest wykorzystanie milczącej akceptacji po wysłaniu zamówienia z warunkami dodatkowymi do oferowanych?

Negocjowanie bazy dostawy i sposobu płatności przez kupującego

  • Jak powinien negocjować kupujący bazę dostawy, w tym gestię transportową i ubezpieczeniową, w sytuacji likwidacji 4 najkorzystniejszych dla niego reguł w Incoterms 2010?
  • Na które propozycje ofertowe dostawcy w zakresie bazy dostawy kupujący nie powinien się godzić?
  • Dlaczego najnowsze uregulowania, dotyczące formułowania zasad płatności w umowach handlowych z partnerami krajowymi i w ramach dostaw wewnątrzwspólnotowych, są kluczowe dla kupujących?
  • Jak uregulowania te ograniczają możliwości negocjacyjne kupującego i dlaczego są dla niego niebezpieczne?
  • Dlaczego kupujący musi uważać na negocjowanie długich terminów płatności?
  • Jaki maksymalny termin zapłaty może przyjąć kupujący w umowach krajowych i z partnerami z UE?
  • Jak kupujący powinien negocjować akredytywę i inne sposoby płatności?

Ustalanie przez kupującego ogólnych warunków zakupu i włączanie ich do umowy

  • Jakie klauzule w umowie (czy OWZ) kupujący musi uwzględnić, żeby właściwie zabezpieczyć swoje interesy?
  • W jaki sposób zabezpieczać możliwość odstąpienia od umowy przez kupującego?
  • Czy zawsze należy dążyć do kary umownej?
  • Jak zabezpieczać potencjalne reklamacje przy niezgodności świadczenia z umową?
  • Jak kupujący powinien wprowadzić do umowy nowe zapisy, zgodnie z brzmieniem ustawy?
  • W jaki sposób zawierać umowy ramowe w zaopatrzeniu?
  • Które elementy umowy ramowej są niezbędne i jak należy operować zamówieniami (wywoływać dostawy) w ramach takich umów?
  • Jak zapewnić aktualizację (rewizję) cenników w ramach umów ramowych?
  • Jakie są możliwości przeniesienia na dostawcę odpowiedzialności z tytułu szkód wywołanych przez produkt wadliwy, w tym wadliwie wykonaną usługę?
  • Kiedy zostały włączone do umowy Ogólne Warunki Zakupu, pomimo nie przesłania ich dostawcy?
  • Jakie formy OWZ (załącznik, część formularza, element książki dostawcy, plik na stronie www…), są najskuteczniejsze i jaka jest ich moc prawna?

Korzyści

Poznanie zasad analizy ryzyka umowy w sferze zakupu i jego ograniczania w różnych sytuacjach transakcyjnych.

Poznanie przepisów regulujących współpracę z partnerami krajowymi i zagranicznymi.

Uzyskanie porad dotyczących zawierania różnego rodzaju umów, zawieranych przez działy zaopatrzenia.

Zdobycie wiedzy nt. prowadzenia strategii zakupowej w odniesieniu do różnych grup dostawców.

Ekspert

Wojciech Budzyński
dr Wojciech Budzyński

Uznany specjalista w zakresie zawierania i rozliczania umów handlowych z partnerem krajowym i zagranicznym. Zagadnieniami tymi zajmuje się zarówno w sposób praktyczny, jak i naukowy, czego wyrazem jest obroniona przez niego, w SGH, rozprawa habilitacyjna. Pracownik naukowy Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Wiedzę praktyczną zdobywał od ponad 30 lat jako handlowiec, dyrektor firmy handlowej, kolejno szef jej dwóch oddziałów za granicą, doradca ministra, starszy ekspert Banku Światowego. Jest długoletnim doradcą wielu firm polskich i międzynarodowych korporacji w Polsce. Prowadził negocjacje handlowe z przedstawicielami różnych kultur, na wszystkich 7 kontynentach. Od 1983 roku przeszkolił kilkadziesiąt tysięcy menedżerów, handlowców i bankowców oraz napisał 51 książek, wydanych w kraju i za granicą.

czytaj więcej

Informacje organizacyjne

Cena obejmuje:
Udział w szkoleniu oraz indwyidualne konsultacje z ekspertem
Lunch i nielimitowany serwis kawowy
Materiały szkoleniowe
Certyfikat potwierdzający udział
Możliwość zwolnienia z VAT
Nie czekaj, zgłoś się na szkolenie już dziś!
zapisz się

Dostępne terminy

Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookies. Zamknij