Wypalenie zawodowe – profilaktyka i przeciwdziałanieAdministracja publiczna

Wypalenie zawodowe – profilaktyka i przeciwdziałanie

maj16
2 dni
maj17
Warszawa
Zobacz inne dostępne terminy
Do 9 maja 2024
1250zł+ 23% VAT
Po 9 maja 2024
1390zł+ 23% VAT
Zapisz sięZobacz program

Opis szkolenia

Szkolenie wypalenie zawodowe

Poznanie i zrozumienie zjawisk związanych z wypaleniem zawodowym i stresem. Poznanie prostego narzędzia podstawowej autodiagnozy i dostrzegania symptomów zagrożenia - również u współpracowników. Zdobycie wiedzy na temat modeli postrzegania swojego życia, głównie zawodowego zmniejszających ryzyko wypalenia. Poznanie wskazań do skorzystania z pomocy indywidualnej u specjalistów, po szkoleniu. Nauczenie się codziennych praktyk, zwyczajów zawodowych będących inspiracją dla stworzenia własnego planu zapobiegania wypaleniu. 

Szkolenie prowadzone w formie webinarium lub na sali szkoleniowej. Jest z założenia nastawione praktyczne aspekty, ważne z perspektywy danej grupy uczestników. Podstawą merytoryczną są wyniki badań i a metody pozytywnych interwencji psychologicznych oparte o sprawdzonych modele działania. Dyskusja, ćwiczenia, refleksja, analiza studiów przypadku, przedstawianie propozycji możliwych rozwiązań, mini wykład, dostęp do narzędzi możliwych do używania przez osoby nie będące psychologami z wykształcenia. Każdy Propozycja stworzenia własnego planu profilaktyki. 

Program

Wypalenie zawodowe – moda czy choroba?

  • co wiemy z rzetelnych badań naukowych o realnych skutkach wypalenia zawodowego?
  • założenia na jakich oparte jest szkolenie – tezy psychologii pozytywnej
  • jakie korzyści może dać profilaktyka wypalenia? – z perspektywy pracownika, dla zespołu, firmy, itd.
  • fakty i mity na temat wypalenia – przekonania - rzeczywistość społeczna w której realnie żyjemy i jej wpływ na nasze zdrowie, efektywność zawodową itd.

Wypalenie zawodowe - o czym tak naprawdę mówimy

  • kryteria diagnostyczne wypalenia wg klasyfikacji chorób – jak ich praktycznie, zdrowo-rozsądkowo ich użyć nie będąc wykształconym psychologiem, czy lekarzem?
  • wybrane definicje wypalenia – czy wypalenie jest zawsze „tylko” zawodowe?
  • jakiej definicji i jakich kryteriów użyć, żeby jak najtrafniej ocenić czy potrzebuję już sobie realnie pomagać
  • jak długo i jak bardzo mogę próbować sobie poradzić samodzielnie?
  • jak rozpoznać, kiedy warto zwrócić o fachową pomoc do specjalistów?
  • gdzie szukać specjalistów, którzy z większym niż inni prawdopodobieństwem naprawdę umieją pomóc?

Auto-diagnoza mojego stanu wypalenia zawodowego lub zagrożenia wypaleniem

  • model Randy Kunkela – jak poznać ryzyko wypalenia po samym postrzeganiu poszczególnych zadań zawodowych zanim wystąpią symptomy?
  • kwestionariusz pozwalający ostrożnie, ale realnie ocenić ryzyko wypalenia •moje postrzeganie pracy i zadań z innych sfer życia – praktyki sprawdzone w wielu grupach zawodowych / treningowych.
  • śledzenie trendów - dlaczego i jak powtarzać tę autodiagnozę - prognozę ryzyka wypalenia zawodowego.

Modele myślowe zwiększające „zdrowy miks” – odpuszczania i sprawczego podejścia do wyzwań, trudności i niepewności

  • na czym najprościej zbudować plan profilaktyki wypalenia zawodowego?
  • postrzeganie stresu – umiejętność przeżywanie stresu a ryzyko wypalenia zawodowego – mini wykład Amy McGonigal
  • model Kunkela – wpływ subiektywnej oceny swoich poszczególnych zadań zawodowych
  • model Jeznacha – wprost- pięć filarów profilaktyki antystresowej
  • przekonania dotyczące jakości naszego życia, poczucia użyteczności w pracy zawodowej, kompetencji a ryzyko wypalenia
  • umiejętne odreagowywanie stresu – „w pracy” - od razu po stresującej sytuacji oraz w perspektywie czasowej – „po pracy”

Rytm dobowy i plan dnia a ryzyko wypalenia zawodowego

  • studium przypadku – bezsenność, zaburzenia snu a wypalenie zawodowe
  • gospodarka hormonalna a przeżywanie stresu i rytm dobowy
  • jak zadbać o swój rytm dobowy – regularny zdrowy sen a wydajność w pracy
  • praca zdalna i komunikacja zdalna - ryzyko związane z wyczerpaniem psychicznym wynikające z rodzaju kontaktów interpersonalnych
  • praca zdalna a rytm dobowy i ryzyko wypalenia

(Blok opcjonalny ) profilaktyka anty-wypaleniowo dla innych - dla szefów

  • rola współpracowników, szefów, bliskich - w profilaktyka, pomoc w diagnozie oraz w procesie wychodzenia z wypalenia
  • kto i kiedy jest szczególnie narażony na ryzyko wypalenia?
  • jak rozmawiać o ryzyku wypalenia?
  • jak wspierać osoby już mające pierwsze symptomy wypalenia?
  • jak budować kulturę zespołową / kulturę organizacyjną zmniejszającą ryzyko wypalenia oraz realnie zwiększającą efektywność pracy

Kształtowanie indywidualnego Planu profilaktyki anty-wypaleniowej

  • w jakich odstępach czasowych będę prowadzić osobistą autodiagnozę?
  • jakich narzędzi, jakich kryteriów użyję?
  • z jakich modeli poznanych na tym szkoleniu skorzystam do radzenia sobie z wyzwaniami i niepewności
  • jak zadbam o odreagowywanie stresu związanego z pracą i innymi wyzwaniami życiowymi?
  • do kogo się zwrócę o pomoc w razie potrzeby?

Korzyści

Jak rozpoznawać pierwsze objawy zagrożenia wypaleniem?

Jak zdiagnozować u siebie symptomy ewentualnego wypalenia?

Jakie są ryzyka związane z lekceważeniem zjawiska wypalenia zawodowego?

Jak i kiedy podjąć decyzję o zwróceniu się o pomoc specjalistów?

Jakie zmiany w sposobie postrzegania lub organizacji swego życia mogą znacząco zmniejszyć ryzyko wypalenia?

Jak dostrzegać czynniki ryzyka i ograniczyć ich wpływ jakość swego życia?

Jak zachować / odzyskiwać zdrową równowagę emocjonalną zwłaszcza w okresach niepewności?

Jak zarządzać postrzeganiem zdrowej równowagi pomiędzy różnych sferami aktywności życiowej a sferą czysto zawodową?

Czy można czasem niwelować negatywne skutki wypalenia czy trzeba zawsze sięgać do ich przyczyn?

Jak ograniczyć ryzyko wypalenia przez świadome dbanie o plan dnia, zdrowy rytm dobowy?

Ekspert

Jacek Czapski
Jacek Czapski

Senior trener, konsultant i coach z certyfikatem ICF doświadczeniem managerskim - biznesowym oraz z przygotowaniem psychologicznym. SWPS: Społeczna Psychologia Kliniczna, w tym roczny kurs specjalizacyjny Psychologia kryzysu, stresu i zmiany. Certyfikat Trenera HRD BP - Human Recourses Development Business Partner™ - potwierdza praktyczne doświadczenie w stosowaniu metodyki projektowania, realizowania i ewaluacji szkoleń (projektów rozwojowych) w sposób efektywny biznesowo. 

Znajomość rynku szkoleniowego - 15 lat jako trener zewnętrzny i coach, w tym 7 lat jako członek zarządu i 4 lata jako udziałowiec w firmie szkoleniowo doradczej. Udział w wielu postępowaniach dotyczących wyłonienie optymalnych wykonawców szkoleń.

Specjalizuje się Jako trener, konsultant i coach nie tylko w we wspieraniu rozwoju sprzedaży czy obsługi klienta, przywództwa i zarządzania, ale również w szeroko rozumianej psychologii biznesu i organizacji. Jako trener i coach współpracował z managerami i specjalistami bardzo różnych branż w cyklach kompleksowo rozwijających kompetencje managerskie oraz specjalistyczne. Sprawdza się również projektach interwencyjnych – rozwiązujących konkretne problemy. czy wdrażających nowe zasady działania, standardy. Jedną z jego specjalności przygotowywanie do wystąpień publicznych, negocjacji lub do prowadzenia szkoleń albo realizowania polityki szkoleniowej wspierającej realizację strategii biznesowej. 

Wspierał np. kadrę managerską w przekształceniach dotyczących strategii firmy oraz kultury organizacyjnej w PKP Intercity (2014-2016) czy np. w procesie fuzji banków DNB Nord – BISE.  

Wdrażał standardy obsługi klienta oraz sprzedaży osobistej i telefonicznej oraz doskonalił kompetencje sprzedażowe w różnych branżach – wspierając realizację wymiernych celów – referencje na życzenie.

Pomaga m.in. w rozwoju kompetencji w obszarach: sprzedaży i negocjacji, wystąpień publicznych, ograniczaniu wpływu stresu na skuteczność zawodową i zapobiegania wypaleniu czy komunikacji w trudnych sytuacjach oraz negocjacji. Udzielał wsparcia w postaci konsultacji i warsztatów psycho-edukacyjnych w obliczu zmian i kryzysów np. dotyczących zespołu, firmy czy całego rynku. 

Wspiera managerów oraz specjalistów w wielu projektach obejmujących m.in. rozwiązywanie w konfliktów, budowanie zasad współpracy i komunikacji w zespole czy pomiędzy zespołami. Jest licencjonowanym Trenerem metody treningu Transforming Communication™ - negocjacje, mediacji, asertywności, komunikacji w trudnych sytuacjach (również w obsłudze klienta i sprzedaży) oraz w rozwiązywanie konfliktów. itp. 

Pomaga managerom w doskonaleniu efektywności sprzedaży, komunikacji w ich zespołach czy w podnoszeniu jakości obsługi klienta, szczególnie w trudnych sytuacjach. Specjalizuje czy w procesach wdrażania i wspierania zmian wymagających zmiany postaw nawyków, wypracowania nowych standardów czy wdrożenia i upowszechnienia dobrych praktyk.

czytaj więcej

Informacje organizacyjne

maj16
2 dni
maj17
Warszawa
DZIEŃ 1: 09:00 - 15:30
DZIEŃ 2: 09:00 - 15:30
Sala Stacja Wiedzy, ul. Kolejowa 47 lok. U-23
Sprawdź lokalizację
Do 9 maja 2024
1250zł+ 23% VAT
Cena obejmuje:
Udział w szkoleniu oraz indwyidualne konsultacje z ekspertem
Lunch i nielimitowany serwis kawowy
Materiały szkoleniowe
Certyfikat potwierdzający udział
Możliwość zwolnienia z VAT
Nie czekaj, zgłoś się na szkolenie już dziś!
zapisz się

Dostępne terminy

Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookies. Zamknij