Nowe media w promocji instytucji kulturyUczelnie i Kultura

Nowe media w promocji instytucji kultury

lis24
1 dzień
lis24
Warszawa
Zobacz inne dostępne terminy
Do 17 listopada 2021
690zł+ 23% VAT
Po 17 listopada 2021
830zł+ 23% VAT
Zapisz sięZobacz program

Opis szkolenia

Szkolenie media w promocji instytucji kultury to aktualny przegląd najważniejszych trendów i najpopularniejszych mediów społecznościowych. Uczestnicy poznają kluczowe mechanizmy i serwisy.  Nie zabraknie wiedzy o blogosferze. W ramach szkolenia słuchacze dowiedzą się jak wykorzystać ten silny kanał marketingowy, jak przeprowadzić udaną akcję, jak należy nawiązać relację z blogerem. Szkolenie kładzie nacisk na możliwości marketingowe Social Media. Uczestnicy nabędą wiedzę jak skutecznie współpracować z agencjami interaktywnymi w zakresie prowadzenia kampanii marketingowej i analizy jej efektów.

Szkolenie nowe media w promocji instytucji kultury ma charakter wykładu z elementami warsztatu dotyczący wykorzystania potencjału mediów społecznościowych do promocji marki i budowania pozytywnego wizerunku firmy. Szkolenie daje przegląd możliwości jakie oferuje paleta Social Media. Komunikacja internetowa to obecnie najważniejsza forma promocji i prowadzenia dialogu z publicznością. Szkolenie ma celu uporządkowanie wiedzy o aktualiach komunikacji online. W jaki sposób powinien wyglądać i jak działać dobry serwis www? W jaki sposób skutecznie redagować teksty do sieci? Uczestnicy poznają mechanizmy i realia profesjonalnego wykorzystania dominujących mediów społecznościowych. Ponadto poznają tajniki efektywnego wykorzystania newsletterów.

Szkolenie adresowane jest do:

- dyrektorzy, kierownicy i zarządzający instytucjami i organizacjami kultury

- kierownicy i specjaliści komunikacji, Public Relations, marketingu, promocji

- koordynatorzy projektów, organizatorzy wydarzeń kulturalnych

- animatorzy kultury - pracownicy przemysłów kreatywnych

Pojawiają się odpowiedzi na pytania:

  • Jakie są aktualne realia Social Media w Polsce?
  • W jaki sposób zbudować elementarny ekosystem mediów społecznościowych, aby dobrze wykorzystać potencjał m.in. Facebooka, Youtube, Instagrama, Twittera?
  • Jak sensownie wykorzystać Social Media w promocji i komunikacji instytucji i projektów kultury?
  • Jak zbudować sprawnie działający ekosystem komunikacji online?
  • Słuchacze dowiedzą się jakie są aktualia internetu, co trzeba, co należy i czym warto się zainteresować.
  • Uczestnicy nabędą wiedzę, w jaki sposób zainicjować komunikację w social media oraz jak sprawnie i profesjonalnie prowadzić kampanie marketingowe.
  • Dowiedzą się jak poprawnie redagować teksty do internetu, jak tworzyć newslettery.

Program

1. Wprowadzenie: Social Media jako nowe media?

  • Specyfika i istota mediów społecznościowych
  • Aktualne trendy
  • Statystyka i profil polskich użytkowników

2. Strategia w Social Media

  • Tworzenie i praktyczne wykorzystanie strategii komunikacyjnej dla ekosystemu.
  • Social Media: od analizy danych wyjściowych i definicji celów, przez tworzenie grup docelowych i person, po planowanie budżetów.

3. Social Media w praktyce Facebook

  • Fanpage od A do Z, czyli co trzeba aktualnie wiedzieć?
  • Mechanika działania Facebooka i co z niej wynika?
  • Jak ujarzmić edge rank? Zmiany, które zmieniają wszystko. Nowe wykorzystanie Facebooka.
  • Fakty i mity Facebooka (aktualia na dany dzień)
  • Grupy docelowe, sposoby komunikacji, tworzenie angażujących treści
  • Harmonogram dystrybucji treści, zarządzanie społecznością -Monitoring i analiza danych, czyli jak czytać statystyki wewnętrzne Facebooka?
  • Opieka nad trollami, czyli komunikacja antykryzysowa
  • Tworzenie wpisów na Facebooka (warsztaty) Facebook płatny 
  • mechanizmy promocyjne na Facebooku
  • konfiguracja konta i zarządzanie kampaniami
  • tworzenie reklam (targetowanie, rozliczanie) (warsztaty)

Youtube

  • zarządzanie kontem od A do Z (konfiguracja, optymalizacja, analiza, menedżer filmów)
  • zasady działania i zachowanie użytkowników
  • możliwości prezentacji i pozycjonowania oferty multimedialnej
  • strategie działania w komunikacji wideo (case study)

Twitter

  • czy i dlaczego warto korzystać z Twittera? Profil polskich użytkowników
  • w krainie hashtagów: specyfika działania i strategie wykorzystania medium w praktyce (słownik pojęć, reguły działania)
  • definicja celów i taktyk komunikacyjnych (warsztaty)
  • redakcja wpisów promocyjnych (warsztaty)
  • analiza statystyk, narzędzia monitorujące

Instagram

  • kim są i co robią użytkownicy Instagrama?
  • specyfika działania i strategie wykorzystania medium w praktyce (reguły działania, popularne akcje): fotografie, wideo, relacje
  • jak wykorzystać siłę hashtagów?
  • tworzenie angażujących treści (warsztaty)
  • analiza statystyk, narzędzia monitorujące
  • płatne formy Instagrama, zarządzane przez program reklamowy Facebooka

Korzyści

możliwość konsultacji indywidualnych z trenerem

praktyczne rozeznanie w aktualnych trendach i kierunkach rozwoju komunikacji internetowej

wiedza z zakresu funkcjonowania i działania Social Media (poznanie branżowego słownictwa)

wiedza związana z prowadzeniem działań marketingowych w sieci

wiedza z zakresu procesu zarządzania projektem budowy nowego serwisu www

uporządkowanie i poszerzenie wiedzy n/t mediów społecznościowych w perspektywie praktycznego wykorzystania w komunikacji marketingowej i PR instytucji kultury

zdobycie praktycznych informacji związanych z redakcją tekstów i tworzeniem treści w social media

wiedza dotyczącej analizowania statystyk, monitorowania marki w social media

Ekspert

Dominik Pokornowski
Dominik Pokornowski

Klikam po internecie od dawna, bo od 1996 roku. 13 lat zajmuję się komunikacją Public Relations. Od 9 lat zarządzam projektami, a od 7 lat szkolę i doradzam w komunikacji online.

Kilka lat kierowałem PR-em i marketingiem w Centrum Sztuki Współczesnej w Toruniu. Współpracuje z instytucjami kultury, przemysłami kreatywnymi i IT. Jestem po Filozofii na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika, ukończyłem studia podyplomowe z zakresu Public Relations oraz Zarządzania Projektami.

Współpracowałem i szkoliłem w ponad 50 organizacjach i firmach: Narodowy Instytut Audiowizualny, Narodowe Centrum Kultury, Instytut Kultury Miejskiej w Gdańsku, Centrum Promocji Informatyki, Polskie Towarzystwo Ekonomiczne, Mazowiecki Instytut Kultury, Agencja Rozwoju Pomorza S.A., Toruńska Agencja Rozwoju Regionalnego, Uniwersytet Mikołaja Kopernika.

czytaj więcej

Informacje organizacyjne

lis24
1 dzień
lis24
Warszawa
DZIEŃ 1: 10:00 - 16:00
Sala Stacja Wiedzy, ul. Kolejowa 47 lok. U-23
Sprawdź lokalizację
Do 17 listopada 2021
690zł+ 23% VAT
Cena obejmuje:
Udział w szkoleniu oraz indwyidualne konsultacje z ekspertem
Lunch i nielimitowany serwis kawowy
Materiały szkoleniowe
Certyfikat potwierdzający udział
Możliwość zwolnienia z VAT
Nie czekaj, zgłoś się na szkolenie już dziś!
zapisz się

Dostępne terminy

Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookies. Zamknij