PPS
+48 22 100 44 61
kalendarz szkoleń biznesowych
Uprawnienia kierownicze w praktyce zarządzania - przekazywanie zadań, ocena i rozliczanie podwładnych, zarządzanie

Uprawnienia kierownicze w praktyce zarządzania - przekazywanie zadań, ocena i rozliczanie podwładnych, zarządzanie

CENA:
0 zł + 23% VAT
Przy zgłoszeniu przesłanym do 20 listopada 2017
0 zł + 23% VAT
Przy zgłoszeniu przesłanym po 20 listopada 2017

27-28.11.2017
I dzień 10:00-16:00
II dzień 9:00-15:00
ul. Chłodna 51
Warszawa
Warsztaty
Galeria wydarzenia
Opis
Zapraszamy do udziału w przekrojowym szkoleniu, podnoszącym poziom wiedzy praktycznej i kompetencje osób kierujących innymi.

Omawiane zostaną zarówno kwestie formalno-prawne, związane z efektywnym zarządzaniem oraz te, które są niezbędne przy rozwiązywaniu często występujących problemów w kierowaniu zespołami.  
 
Szkolenie adresowane jest do kierowników wszystkich szczebli w organizacjach każdego typu.
Korzyści
Program
Dzień 1

Uprawnienia kierownicze – prawne i organizacyjne podstawy zarządzania ludźmi i pracą

  • Uprawnienia kierownicze - podstawy prawne, podstawy zarządcze
  • Kluczowe zapisy - w regulaminach i innych przepisach
  • Uprawnienia w stosunku do innych podmiotów (współpracujących, na umowy zlecenia itp.)
  • Istota kontraktu związanego z zatrudnieniem - co warto wiedzieć, co warto uświadamiać pracownikom
  • Wymagania pracodawcy, a oczekiwania pracownika - uświadomienie statusu
 

Korzystanie z uprawnień kierowniczych – skuteczne zarządzane i ograniczanie konfliktów

 
  • Ćwiczenie – jakie role wykonuję jako kierownik
  • Kierowanie pracownikami - najważniejsze "role"
  • Stosunki pomiędzy kierownikiem a pracownikami, stosunki pomiędzy pracownikami - dopuszczalny zakres ingerencji
  • Zasada bezpośredniego podporządkowania w kierowaniu podwładnymi – jej znaczenie i obszary, w których ona występuje
  • Pracownicze podporządkowanie pracodawcy – przełożenie przepisów na realia kierowania i relacje przełożony - podwładny
  • Konflikty od strony prawnej
  • Kiedy mamy do czynienia z konfliktem
  • Konflikt, a tzw. zdrowa rywalizacja
  • Przyczyny konfliktów
  • Rola menedżerów w radzeniu sobie z konfliktami w miejscu pracy
  • Metody rozwiązywania konfliktów
  • Obowiązki pracowników w sytuacji zagrożenia konfliktem
  • Od konfliktu do mobbingu – dlaczego musimy identyfikować i ograniczać konflikty

Realizacja uprawnień kierowniczych - przekazywanie zadań w procesie pracy

  • Prawne aspekty dotyczące wydawania poleceń służbowych (granice związania pracownika poleceniem służbowym, odmowa wykonania polecenia służbowego - konsekwencje)
  • Zadaniowość - co oznacza w praktyce - formułowanie i przekazywanie zadań dla podwładnych
  • Delegowanie uprawnień, delegowanie obowiązków – rozwiązania sprawdzone w praktyce
  • Spotkania i narady - zasady przekazywania (i odbioru) informacji
  • Zebranie jako określona sytuacja społeczna - konsekwencje
  • Sprawdzone metody i techniki – porządek spotkania
  • Kolejność – ważność w trakcie spotkań
  • Uczestnicy zebrania/spotkania- podział ról
  • Krytyka i opór podwładnych - przełamywanie
Dzień 2

Realizacja uprawnień kierowniczych - prowadzenie zespołu i wzmacnianie lojalności podwładnych

  • Grupa, zespół – ważne pojęcia
  • Organizowanie pracy zespołu – 3 kluczowe punkty
  • Przewodzenie zespołowi – budowanie autorytetu
  • Niebezpieczeństwa dla kierowników – aktualne realia rynku pracy, błędy i tzw. zaszłości
  • Wskaźniki efektywności pracy zespołowej
  • Kierownik - jaki powinien być – dzisiejsze standardy i zasady
    • - zasada 1 - nie być problemem dla podwładnych
    • - zasada 2 - "ludzie patrzą"
    • - zasada 3 - właściwe pojęcie tzw. dyscypliny
    • - zasada 4 - opisuj cel i tłumacz znaczenie
  • Jak można wpływać na wyniki
  • Ważne informacje o stylach kierowania
  • Czym jest lojalność pracownicza
  • Podejścia do wykonywanej pracy
  • Przyczyny nielojalnych zachowań
  • Działać - zamiast odwlekać
  • Wiarygodność i autorytet przełożonego – wzmacnianie w praktyce
  • Ćwiczenie/ test – czy mam autorytet

Realizacja uprawnień kierowniczych - efektywna ocena i rozliczanie zatrudnionych

  • Prawo do oceny, czy obowiązek - uzasadnienie dla ocen
  • Właściwe rozumienie pojęcia obiektywnych i sprawiedliwych kryteriów oceny pracowników
  • Właściwa reakcja na pomyłki, błędy, zaniechanie, ignorowanie poleceń przełożonych
  • Rozmowa z trudnym pracownikiem - egzekwowanie poleceń, rozliczanie - prawne uzasadnienie i praktyczne wskazówki
  • Wymagania dotyczące postaw i zachowań pracowników
  • Zarzuty pracowników pod adresem kierownika - gdzie znajdują się granice i jak o tym dyskutować
  • Dyscyplinowanie pracownika - sytuacje skrajne
  • Trudne decyzje kadrowe i ich uzasadnienie oraz komunikowanie

Realizacja uprawnień kierowniczych – właściwa motywacja podwładnych

  • Motywacja - jej właściwe rozumienie
  • Prawne podstawy motywacji - prawo pracy i normy pracodawcy
  • Rzeczywisty związek między motywacją a osiągnięciami pracowników
  • Identyfikacja potrzeb podwładnych
  • Co możemy zmienić w człowieku, a czego nie…
  • Ważne kwestie w rozmowach z podwładnymi - różnica pomiędzy gratyfikacją sprawiedliwą, a obiektywną
  • Jak przyznawać premie i podwyżki  – jak rozmawiać o wysokości gratyfikacji
  • Motywacja płacowa i pozapłacowa – jakie rozwiązania są naprawdę konieczne
  • Jak wyróżniać pracowników - czy wszystkich należy traktować "tak samo"?
  • Roszczeniowość pracowników - jej uzasadnienie i jej granice. Sposoby reagowania na roszczeniowość
 Podsumowanie szkolenia
  • Obowiązujące standardy kierowania – zestawienie
  • Stosowanie uprawnień kierowniczych - rekomendacje
Eksperci
Jarosław Marciniak
Prawnik, absolwent Uniwersytetu Warszawskiego i studiów podyplomowych Zarządzanie Pracą.  Właściciel firmy HR Audytor, stale współpracuje z firmą Wolters Kluwer, od 15 lat realizuje specjalistyczne szkolenia w dziedzinie zarządzania i prawa pracy. Od 24 lat zajmuje się zarządzaniem - zarówno w sektorze administracji jak i w przedsiębiorstwach - jako menedżer personalny, konsultant i trener. Obszarem jego aktywności jest przede wszystkim kompleksowa problematyka pracy kadrowej (audyty, analizy), regulacje wewnętrzne w firmach (regulaminy, procedury) oraz systemy zarządzania, ocen i motywacji. Autor ponad 300 artykułów, komentarzy, opracowań w zakresie zarządzania ludźmi i prawa pracy, a także 12 książek z tego obszaru (w tym m.in. OPTYMALIZACJA ZATRUDNIENIA, WYNAGRODZEŃ I STRUKTUR ORGANIZACYJNYCH, Wolters Kluwer, Warszawa 2009 i 2016; REGULAMINY I PROCEDURY W FIRMIE, Wydawnictwo LEX, Warszawa 2012 i 2014; MERITUM HR, Wolters Kluwer, Warszawa 2011 i 2013 - kompendium wiedzy i praktyki z obszaru personalnego, redakcja merytoryczna, a także wydana w lipcu 2015 r. AUDYT I CONTROLLING FUNKCJI PERSONALNEJ W PRZEDSIĘBIORSTWIE). W ciągu ostatnich dziesięciu lat opracował również autorskie narzędzia w obszarze zarządzania ludźmi i pracą - procedury, formularze, zestawy wskaźników, raporty.   Jarosław Marciniak od 12 lat jest znanym i cenionym ekspertem w dziedzinie przeciwdziałania anomii pracowniczej, w szczególności mobbingowi i dyskryminacji w zatrudnieniu. Był m.in. ekspertem programu antydyskryminacyjnego UNDP „Równi w pracy – to się opłaca”,  członkiem rządowego zespołu ekspertów ds. przeciwdziałania mobbingowi . Jest autorem kilku
Więcej
Informacje organizacyjne
W ramach szkolenia zapewniamy uczestnikom: drukowane materiały szkoleniowe, przerwy na kawę wraz z poczęstunkiem oraz lunch. Każdy z uczestników otrzymuje certyfikat udziału w szkoleniu oraz ma możliwość konsultacji z ekspertem.
GODZINY ZAJĘĆ:
MIEJSCE:
27-28.11.2017
I dzień 10:00-16:00
II dzień 9:00-15:00
ul. Chłodna 51
Warszawa
Goolden Floor - Chłodna
Goolden Floor - Chłodna
Goolden Floor - Chłodna
Pliki do pobrania
Broszura imprezy

Wzór oświadczenia o zwolnieniu z VAT

Pobierz
Formularz zgłoszeniowy w PDF

Zapoznaj się z regulaminem Polskiej Platformy Szkoleniowej Pobierz regulamin

Pouczenie od odstąpienia od umowy Pobierz dokument

Zapoznaj się z obowiązkiem informacyjnym Pobierz dokument