PPS
+48 22 100 44 61
kalendarz szkoleń biznesowych
III edycja: Strategie zakupowe w przedsiębiorstwie - procedury i umowy z dostawcami

III edycja: Strategie zakupowe w przedsiębiorstwie - procedury i umowy z dostawcami

CENA:
0 zł + 23% VAT
Przy zgłoszeniu przesłanym do 05 października 2017
0 zł + 23% VAT
Przy zgłoszeniu przesłanym po 05 października 2017

12-13.10.2017
I dzień 10:00-16:00
II dzień 9:00-15:00
Kolejowa 47 lok. U-23 Warszawa
Warsztaty
Galeria wydarzenia
Opis
Adresaci warsztatu:
  • Pracownicy działów zakupu, zaopatrzenia, importu, logistyki oraz każdego, kto negocjuje i zawiera umowy handlowe, w tym kadry menedżerskiej i handlowców.
Metody szkoleniowe:
  • Każdy problem omawiany jest z podaniem uzasadnienia prawnego, obowiązujących zwyczajów, a istotniejsze z nich są analizowane na przykładzie konkretnych zapisów.
Każdy uczestnik otrzyma jeden egzemplarz książki: "Zakupy w przedsiębiorstwie - Negocjacje, procedury i umowy z dostawcami" autorstwa Pana dr. Wojciecha Budzyńskiego.



Korzyści
  • uzyskanie wiedzy na temat doboru strategii zakupowej w odniesieniu do różnych grup dostawców,
  • zdobycie umiejętności poszukiwania dostawców i ich segmentacji, oceny oraz kwalifikacji,
  • poznanie najnowszych zmian prawa w zakresie zawierania umów zakupu.,
  • uzyskanie wskazówek jak formułować z punktu widzenia kupującego, zapisy umowne, zgodne z nowymi przepisami,
  • zapoznanie z interpretacją poszczególnych sformułowań w nowych przepisach, nie wyjaśnionych w nich, a mających kluczowe znaczenie dla właściwego postępowania kupującego, który jest płatnikiem w umowie,
  • poznanie zasad analizy ryzyka umowy w sferze zakupu i jego ograniczania w różnych sytuacjach transakcyjnych,
  • praktyczne porady dotyczące zawierania różnego rodzaju umów, zawieranych przez działy zaopatrzenia,
  • uzyskanie porad na temat skutecznego dochodzenia reklamacji przez kupujących.
Program

Logistyka zaopatrzenia a strategia zakupowa

  • Procesy logistyki zaopatrzenia w przedsiębiorstwie
  • Identyfikacja i optymalizacja kosztów zakupu
  • Decyzje ograniczające ryzyko zakupów

Proces poszukiwania i segmentacji dostawców

  • Segmentacja dostawców
  • Logistyka informacji w sferze zakupów
  • E-procurement i platformy przetargowe
  • Normy ISO a ocena dostawców

Metody oceny i kwalifikacji dostawców

  • Audit dostawców
  • Systemy punktowe oceny dostawców
  • Inne systemy oceny dostawców
  • Kwalifikacja dostawców
  • Książka dostawcy jako zbiór procedur zakupowych

Proces ofertowy w zakupach

  • Zapotrzebowanie i zapytanie ofertowe
  • Prawne uwarunkowania ofert dostawców
  • Procedury postępowania z ofertami dostawców
  • Zamówienie jako akceptacja oferty
  • Znaczenie ogólnych warunków zakupu (OWZ)

Ogólna koncepcja umowy z dostawcą

  • Wpływ założeń w zakresie ogólnej koncepcji na kształt umowy
  • Baza dostawy według zwyczajów Incoterms 2010
  • Sposoby rozliczania umów zakupu
  • Zasady negocjowania rozliczenia umowy przez kupującego

Elementy umowy z dostawcą

  • Elementy umowy i zasady ich negocjowania
  • Dane formalne umowy
  • Zasadnicze warunki umowy zakupu
  • Ogólne warunki umowy zakupu
  • Zabezpieczanie terminów dostaw i kary umowne
  • Rozstrzyganie spraw spornych

Umowa ramowa w sferze zakupów

  • Specyfika ramowej umowy zakupu
  • Elementy umowy ramowej
  • Ustalanie cen i harmonogramów dostaw
  • Zawieranie umów wykonawczych w ramach umowy ramowej
  • Pierwszeństwo uzgodnień w warunkach umowy ramowej

Reklamowanie zakupu towarów i usług

  • Prawne uzasadnienia reklamacji
  • Rękojmia jako odpowiedzialność z mocy prawa
  • Gwarancja jako podstawa reklamacji na podstawie umowy
  • Kwestie odpowiedzialności dostawcy na bazie Konwencji CISG
  • Reklamacje wobec spedytorów i przewoźników
 
Ćwiczenia
  • analiza umów zakupu
  • Wyszukiwanie pułapek w umowach z dostawcami
*Program nie stanowi harmonogramu i tematy są omawiane w różnej, aczkolwiek logicznej kolejności oraz rozwijane zgodnie z zainteresowaniem uczestników. W trakcie szkolenia odpowiedzi na pytania uczestników dokonywane są na bieżąco. Uczestnicy otrzymują materiał szkoleniowy w postaci książki "Zakupy w przedsiębiorstwie - Negocjacje, procedury i umowy z dostawcami"
Informacje organizacyjne
W ramach szkolenia zapewniamy uczestnikom: materiał w postaci książki, przerwy na kawę wraz z poczęstunkiem oraz lunch. Każdy z uczestników otrzymuje certyfikat udziału w szkoleniu oraz ma możliwość konsultacji z ekspertem.
GODZINY ZAJĘĆ:
MIEJSCE:
12-13.10.2017
I dzień 10:00-16:00
II dzień 9:00-15:00
Kolejowa 47 lok. U-23 Warszawa
Nasza sala
Nasza sala
Nasza sala
Pliki do pobrania
Broszura imprezy

Wzór oświadczenia o zwolnieniu z VAT

Pobierz
Formularz zgłoszeniowy w PDF

Zapoznaj się z regulaminem Polskiej Platformy Szkoleniowej Pobierz regulamin

Pouczenie od odstąpienia od umowy Pobierz dokument

Zapoznaj się z obowiązkiem informacyjnym Pobierz dokument